Bakgrund
ComfortZone är en svensk frånluftsvärmepumptillverkare med fabrik i Motala och huvudkontor i Täby. De har funnits i drygt 20 år och är den enda aktören på marknaden som endast tillverkar frånluftsvärmepumpar.
Utmaning
Trots att ComfortZone verkat i Sverige i 20 år, är de en relativt okänd aktör på marknaden. Målet med samarbetet är att öka synligheten och bygga varumärket starkare, i en bransch med många konkurrenter. Självklart vill de också öka försäljningen och ta fler marknadsandelar.
Lösning
Andréasson PR har arbetat strategiskt och operativt för att ComfortZone ska nå sina mål. Vi har tillsammans tagit fram en PR-plan för att öka kännedomen om varumärket. Vid nya produktlanseringar har Andréasson PR producerat pressmeddelanden och även gjort andra utspel. För att öka kännedomen hos beslutsfattare och myndigheter har vi skapat debatt kring fjärrvärmen och Boverkets bidragsregler.
Resultat
Samarbetet mellan Andréasson PR och ComfortZone har resulterat i att företaget har blivit en mer välkänd aktör på marknaden. Synligheten i media har ökat, både i lokalpress och branschpress.